Entrenament al Lideratge Social

Pàgina d'inici » L’assignatura » Equip docent

Equip docent

Equip docent 2014-2015

Aquestes som les persones que formem l’equip docent de l’assignatura:

Jaume Maranges

jaumeVaig estudiar Administració i Direcció  d’Empreses a ESADE (2005). Després de treballar uns mesos a American Nike a la vessant comercial, em vaig incorporar a ESADE per a, com es diu sense gaires miraments, captar fons per a la universitat. Darrera d’aquesta feina, cinc anys somniant, explicant i convencent quin és l’impacte social d’ESADE pel qual paga la pena donar-hi suport.

Els últims dos anys, com a responsable del  SUD (Servei Universitari per al Desenvolupamen)t, m’he dedicat a aplicar-ho. Walking the talk! És apassionant veure l’impacte  en els alumnes i institucions de projectes pensats per a enriquir tant al professional com a la persona. Indestriable. Si ESADE lluita per un món més solidari i just, els seus programes n’han de fer bandera. En això treballarem els propers anys.

Queralt Prat-i-Pubill

FOTO QUERALT PER WEB, PUBLICACIONS ETCLa meva trajectòria es principalment empresarial. Em vaig formar a ESADE (1994) i també a INSEAD (2000). Actualment estic acabant el meu doctorat a ESADE sobre la motivació i els valors que incideix en les àrees de la ètica empresarial, lideratge, i recursos humans. A més sóc investigadora del CETR (www.cetr.net) on recerco com transmetre i desenvolupar la qualitat humana a les organitzacions. La meva experiència professional és primordialment en el sector bancari JPMorgan (Londres) i en la creació i desenvolupament de noves empreses, primer per la incubadora de Reuters (Londres) i després pel meu compte, en camps molt variats des de tecnologia, a compra-venda de maquinaria fins a la consultoria en bio-combustibles.

M’interessa  desenvolupar un saber que indiqui com crear projectes axiològics (de valors) que siguin capaços d’aconseguir l’adhesió dels membres de l’organització o dels ciutadans d’un país. Vull contribuir a constituir ciutadans flexibles, compromesos capaços de col·laborar i unir-se a nivell social per projectar el món que volem. Aquest projecte és un petita anotació vers aquesta fita.

Roser Batlle

Roser Batlle 2013 petitaSóc pedagoga i emprenedora social. Llicenciada en Pedagogia per la Universitat de Barcelona (1976). Estic especialitzada en aprenentatge servei, una manera d’ensenyar i d’aprendre fent un servei a la comunitat. Anteriorment he estat educadora en el lleure; mestra d’educació especial; directora de l’escola de formació en el lleure de l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat; i cofundadora del moviment educatiu Movibaix.

Actualment formo part de la xarxa Ashoka Emprendedores Sociales, em dedico a la difusió de l’aprenentatge servei a Espanya i sóc professora col·laboradora d’ESADE. També formo part del grup coordinador del Centre Promotor d’Aprenentatge Servei a Catalunya, de la Fundación Zerbikas al País Basc i de la Red Iberoamericana de Aprendizaje-Servicio. Col·laboro amb la Càtedra Medellín-Barcelona i amb la Fundación SES a Argentina. Sóc autora de diversos articles, publicacions educatives i materials didàctics per a l’educació formal i no formal. Entre d’altres, de Ganarse la libertad y de Aprendizaje-servicio en españa: el contagio de una revolución pedagógica necesaria.  www.roserbatlle.net

Carles López Fraile

Carles López

Sóc Llicenciat i Màster en Administració i Direcció d’Empreses per ESADE i Màster en Formació al Professorat amb especialitat de Matemàtiques per la UAB. Durant la meva llicenciatura vaig participar en el programa SUD d’ESADE, fet que va orientar de manera decisiva la meva carrera professional cap al Tercer Sector. Després de treballar en el Departament de Màrqueting d’una empresa local, vaig incorporar-me durant dos anys com a participant del programa Empieza por Educar, membre de la xarxa internacional Teach for All.

Durant aquests dos anys vaig exercir de professor de matemàtiques d’alumnes d’ESO i Batxillerat en un institut públic de Badalona. Actualment treballo a la Fundació Pere Tarrés, on sóc coordinador de 21 centres socioeducatius que lluiten perquè la infància més vulnerable de Catalunya tingui accés a oportunitats en la seva vida personal i professional. Sóc co-fundador de Daukaia, Associació que lluita per la integració de la infància de la ciutat d’Ocotal, Nicaragua.

Jara Costa Duran

Jara CostaLlicenciada i Màster en Direcció d’Empreses per ESADE (2011) i Màster en Formació del Professorat, especialització en Matemàtiques, per la UAB (2012). Després de llicenciar-me i realitzar pràctiques laborals en departaments de RRHH i Màrqueting, vaig abandonar el camí que se suposava que havia de seguir. Sentia que volia continuar aprenent però en un altre sentit, aquell que em permetés aportar el meu gra de sorra per construir una societat futura diferent.

Vaig convertint-me en participant del Programa de la Fundació Empieza por Educar (Teach for America a EUA). El projecte pretén impulsar una xarxa d’agents de canvi que lluitin contra les desigualtats educatives des de diferents àmbits professionals. És per això, que vaig exercir com a professora de matemàtiques en un Institut d’Hospitalet de Llobregat. Al acabar els dos anys de programa, em vaig incorporar a l’equip de la fundació com a Directora de Recruiting i responsable de Selecció, tasques que m’ocupen actualment. Per altra banda, sóc co-fundadora i participo en els equips de Projectes i Fundraising de Daukaia, ONG que vam emprendre a Nicaragua. Crec que imaginar realitats més justes depèn de tots i que el món de la gestió i les persones que el conformen, tenen un paper clau en tot aquest procéss.

Katie Carr

Katie Carr I hold an Executive MBA from ESADE (2011), a Post Graduate Diploma in Legal Practice (LPC) from the College of Law in London (2002), a Masters in Legal Studies from the University of Bristol (2001) and a Bachelor of Arts in Drama from the University of Bristol (1999). I started my career working as a lawyer in Brussels and London and joined the European Commission in Brussels before moving to Madrid to work on media relations for an international law firm. From there I left the legal world and moved into business education, first in IESE and then three years later in ESADE. I spent over 6 years focused on External Communication in international media relations roles at both schools, heading up International Communication at ESADE. From there, and following my MBA, I moved into a global strategy role for ESADE and then on to my current position as Regional Director of Europe, Middle East, Africa (EMEA) & India.

I have worked on a number of social projects and am currently heavily involved in using ESADE’s know-how to create a business school in the Democratic Republic of Congo, with the aim of providing much needed ethical and management training to professionals on different levels, giving them a chance to build up the mostly absent business society from which equality can grow. I am also working on a new project in Sierra Leone. Having seen poverty first hand in many places, I have striven to understand the underlying causes in the hope that in our interactions with developing nations we are a force for good. Of course my focus so far has been mostly international, perhaps for this reason I am delighted to form part of a project with a more local focus. My work has brought me into contact with professionals in Europe, Asia, Latin America, the Middle East and Africa. One of the threads running through my career so far, from drama to law to business is the need to communicate effectively across different cultures, languages and locations. I delighted to form part of this team aiming to foster the development of these essential public speaking skills in teenagers that may otherwise miss out.

Mark Thomson

Mark ThomsonI hold a master’s degree in applied linguistics from the University of Reading (2014), a Postgraduate Diploma In Journalism from the London School of journalism (2007) and an MA in German literature from the university of Edinburgh (1999). I have just started an Advanced Diploma in Strategic Digital marketing with the University of Harvard, and hope to begin my PhD in Education next September. I started out working as a translator for the fledgling Scottish Parliament in Edinburgh, and then moved on to Language teaching and freelance travel writing. I travelled extensively for several years in North and South America, Europe and Asia, and was involved in a number of projects during that time, from setting up a school in Ecuador to monitoring human rights abuses in the coffee plantations of Guatemala.

I worked for ESADE for several years, and coordinated the English programme for the Faculty of Law, as well as teaching English on the BBA, ADE and CEMS programmes. I am currently a teacher of International Business and Negotiation Strategies at and tutor for final year BBA students in entrepreneurship and Business Strategy at two Barcelona Business schools. In addition, I teach research design skills to undergraduate medicine and dentistry students at the Universitat Internacional de Catalunya, and train teachers in IQS to help improve their lecturing skills. This year, I am piloting a new programme in partnership with NGO´s in the United Kingdom to offer volunteer opportunities for students who wish to spend their summer in Britain and do something worthwhile. My main interest is, and has always been, helping people to better understand the value of effective communication in all its many guises. To be involved with this programme, which seeks to engage others in developing such skills through the medium of social leadership, is a great pleasure indeed.

Fede de Gispert

Fede de GispertAfter my degree at ESADE I started as strategic consultant for the Media and Telecom industries helping new operators enter into the market arena. Months before the 2000 dotcom bubble burst I joined an Internet Company aimed at creating the world’s leading Spanish content provider. After my MBA at IESE I moved to marketing and innovation in FMCG, Kraft Biscuits and Gallina Blanca Star, where I coordinated the innovation strategy for 70 countries and 5 BU’s with a portfolio of €100Mn in sales. In 2006 I started to collaborate with ESADE in the Social Sciences Department, where I can learn from students and society, trying to understand better insights and change. In 2008 I became an entrepreneur at Flowlab, startup aimed at developing new SW solutions for Healthcare, where we partnered with Stanford University to develop the next generation online courses for chronic patients.

I am currently working on a new venture, while I am President of Espai Jaume Vicens Vives, lecturer at ESADE, and advisor at an online company (Matmax). I have always been able to help with understanding deep insights to enlighten a promising idea and, then, create the value proposal and design a first approach to the business model: ready to iterate.

Passionate for ‘insights discovery’, Innovation, new ideas, big&small, how to persuade people to believe in them, storytelling, start-ups, business model design. Love open conversations, people driven by passion and values, to listen, to connect, to imagine. www.fedegispert.com

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: