Entrenament al Lideratge Social

Pàgina d'inici » Protagonistes » Estudiants 2013-2014

Estudiants 2013-2014

treball en equipDurant el curs 2013-2014, 176 estudiants de les seccions de castellà, català i anglés han viscut aquesta experiència, i aquestes són algunes de les seves impressions:

Ha sigut una experiència molt útil, diferent i sobretot molt satisfactòria, ja que poder veure com els nens aprenien, reien i s’ho passaven bé feia que les hores de preparació del Taller passessin volant. També és molt gratificant la satisfacció i l’estima que vam arribar a tenir amb els nens del Taller Comunica. Crec que ha estat una experiència molt positiva. Miquel Àngel Gilabert.

Crec que és una assignatura totalment diferent a la resta que cursem. Ho considero una experiència molt enriquidora, ha estat molt útil veure que no tot és marketing, finances, etc., hi ha moltes altres sortides. Nacho Palacios.

L’assignatura de Lideratge Social m’ha resultat molt útil perquè m’ha permès millorar la meva Comunicació Oral tant aprenent els conceptes teòrics a classe com portant-los a la pràctica a les escoles i, a la vegada, veient que allò après té un impacte social perquè mentre nosaltres seguíem practicant, els alumnes de l’institut podien aprofitar el nostre aprenentatge. Pere Vergés.

M’ha sorprès gratament el que he millorat a partir d’aquest assignatura. He vist que aplicar els coneixements a un servei a la comunitat és una gran manera d’aprendre ja que et compromets molt més amb la tasca. En el que he millorat més han estat els nervis i la vergonya, perquè al veure que els alumnes no aprenien si jo no ho donava tot, m’esforçava més en fer-ho bé. Penso que ara sí que sé comunicar en públic de forma efectiva. Eva Menéndez.

Personalment ha estat una vivència molt enriquidora ja que crec que com a persona m’ha omplert el fet de poder gaudir d’unes classes en què no era jo la protagonista, sinó els alumnes del Taller Comunica. Helena Peláez.

Personalment m’ha semblat una experiència molt enriquidora. El fet de poder compartir temps i experiència amb gent d’altres àmbits culturals i socials m’ha semblat que dóna molta formació personal, més enllà de la purament acadèmica.  Ignasi Marzo.

Aquest taller ha sigut una experiència increïble. Mai hagués imaginat que un grup de joves de l’Hospitalet gaudissin tant i ens agafessin tanta estima en tant poc temps. Les tres tardes del Taller Comunica m’han omplert molt com a persona. Anna Panadès.

Trobo que la metodologia d’aquesta assignatura és realment útil pel compromís que neix amb la responsabilitat que comporta fer el servei. A més a més ,els tallers pràctics ensenyen coses que a l’aula no es poden aprendre amb tanta facilitat, com per exemple, l’empatia. Enquesta anònima de valoració d’aquesta assignatura.

Em sembla MOLT bé que s’hagi inclòs aquesta assignatura dins del programa, no només perquè ens ensenyin Comunicació en Públic sinó per la metodologia utilitzada, Aprenentatge-Servei. Crec que ens ha ajudat a veure la realitat des d’altres punts de vista. Espero poder participar en altres ApS en els pròxims cursos. Enquesta anònima de valoració d’aquesta assignatura.

Aquesta assignatura és, amb total seguretat, l’assignatura que m’ha aportat més des de que vaig començar el Grau. L’experiència viscuda amb els alumnes de l’escola m’ha fet millorar tant acadèmicament (millorant considerablement la meva comunicació en públic) com personalment. El meu màxim agraïment a tot l’equip de la assignatura i a aquells que l’han fet possible. Espero que es pugui continuar duent a terme per molts anys. Enquesta anònima de valoració d’aquesta assignatura.

Crec que l’assignatura ha estat molt útil tant a nivell d’aprenentatges conceptuals i de pràctica, com de contacte amb el món real. M’ha agradat molt poder viure experiències noves i posar en pràctica allò que he après ajudant als demés. Però, el que més m’ha agradat ha estat poder tenir contacte amb una realitat que s’escapa del que molta gent d’Esade espera. Ha estat un molt bon aprenentatge a nivell personal. Enquesta anònima de valoració d’aquesta assignatura.

Estic molt satisfet amb aquesta assignatura. És una assignatura diferent a la resta que també tracta de temes necessaris per a la nostra formació. La metodologia de l’assignatura és efectiva. Espero que s’intentin impulsar més assignatures d’aquest tipus. Enquesta anònima de valoració d’aquesta assignatura.

La asignatura ha sido más gratificante de lo esperado, hasta el punto de que me he dado de alta en una plataforma para profesores de refuerzo de alumnos de colegios para mejorar su rendimiento: ¡¡he descubierto que me gusta hacer de profesor!! Víctor Cabutí.

Creo que la empatía ya la tenía bastante desarrollada y es donde menos cambio he notado, pero con los nervios y mi timidez ha sido una evolución increíble. Cuando empecé la asignatura hacía mucho tiempo que no hablaba en público pero en la segunda clase era como si ese problema hubiera desaparecido. Sandra Vélez.

Esa asignatura fue muy distinta a todas las demás. Al poner en práctica inmediatamente los conocimientos aprendidos, creo que hemos integrado más fácilmente los conceptos. El aspecto que más me gustó fue el de enseñar mis conocimientos a jóvenes y sentir que lo que aprendimos en esa asignatura realmente es útil para la sociedad. esa experiencia social con los alumnos fue única y enriquecedora. Ryane Elbar.

La veritat és que aquesta assignatura ha cobrat sentit amb el Taller Comunica. Poder ajudar als altres m’ha omplert “anímicament”, i és, al cap i a la fi, el més bonic d’aquesta assignatura. En general, m’ha ajudat a eforçar el camí laboral que vull seguir en un futur: ajudar els altres. Gerard Miret.

És una experiència realment enriquidora tant a nivell personal com a nivell educatiu. El fet de treballar donant un servei i alhora aprendre crec que m’ha aportat coneixements molt útils. Tot i el poc temps que hem tingut, els resultats obtinguts són molt bons. Considero que el desenvolupament del Taller Comunica ha estat realment bo, tant pels alumnes de l’escola com per nosaltres. Salvador Ros.

Cada persona és diferent, té unes fortaleses i unes mancances. En el meu cas, sé que parlar en públic no és una de les meves fortaleses i per això des d’un inici m’ho vaig plantejar com un repte. Gràcies a aquesta assignatura hem pogut practicar la “posada en escena”, és a dir, la forma de comunicar i el control de nervis. Tot i així, el que més m’ha agradat és l’enfocament a la comunitat, ja que s’ha generat un compromís en nosaltres i ens ha ajudat a madurar. Anna Moreno.

Me ha parecido una asignatura muy útil y entretenida, no solo por el tema de la presentación en público sino que también por el hecho de ponernos en situaciones “complicadas” y ajenas a nosotros que de una manera han hecho que nos tengamos que adaptar y han hecho que desarrollemos unas competencias que no habríamos tenido que desarrollar en otra situación. Encuesta anónima de valoración de la asignatura en Esade. 

La assignatura m’ha agradat molt. Però crec que vendre la assignatura com unes classes per millorar la nostra expressió oral no es correcte. Si aquesta assignatura hagués tingut el mateix nom, però ens haguéssin ensenyat contabilitat i com a aprenentatge servei haguéssim ajudat a una ONG amb la seva contabilitat el resultat seria el mateix. Com ens heu ensenyat, m’arriesgaria a dir que la BIG IDEA de l’assignatura es veure la importancia de l’aprenentatge servei. Per això trobo que seria millor, a l’hora de explicar l’assignatura dir quin es l’objectiu real. Sembla que es tingui por de explicar a uns alumnes de Esade que part del seu aprenentage passa per apendre a ser persona. Amb assignatures així es fa una gran feina per arribar a això, però hi ha gent que encara no ho enten.  Enquesta anónima de valoració de l’assignatura a Esade. 

Estic molt agraïda d’haver pogut cursar aquesta assignatura i d’haver viscut una experiència tan satisfactòria. Per una banda, perquè he après com fer una comunicació en públic efectiva i considero que he millorat molt. Per altra banda, perquè m’ha permès sortir de la rutina d’estudiar i treballar per aconseguir treure bona nota. He treballat i après fins i tot més que en altres assignatures per ensenyar el millor possible als alumnes de l’Institut. A més a més, m’ha servit per verificar que em realitzen molt més les recompenses emocionals que les materials, i se una mica millor que abans cap a on m’agradaria encaminar la meva carrera professional. Per tant, trec dues conclusions principals d’aquesta assignatura. L’aprenentatge-servei és un sistema d’aprenentatge enormement efectiu que, des del meu punt de vista, s’hauria d’aplicar en moltes més assignatures al llarg de la nostra escolarització i segurament d’aquesta manera millorarien els resultats escolars. Penso que no només s’hauria de mantenir aquesta assignatura com a obligatòria al curs de 2n, sinó que a més a més, s’haurien de pensar assignatures similars (aprenentatge-servei) per tots els cursos. L’única cosa que considero que s’hauria de millorar és l’enorme càrrega de feina que hem tingut sumant aquesta Llideratge Social al ja atapeït horari que teníem. S’hauria d’intentar trobar uns altres horaris que no incloguessin caps de setmana, i que sobretot no fessin coincidir els pics de feina de l’assignatura amb examens parcials. Enquesta anónima de valoració de l’assignatura a Esade.

I really enjoyed this class, and strongly believe that it is very useful for all the students. Plus, I consider that it is very important to apply service learning considering our position and providing help to others. Anonymous survey of subject’s evaluation in Esade.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: